Job Detail

Junior Project Manager

Inseriert am: 26.02.2020
</div>

Eine Karriere bei der Lombard Odier Gruppe ist etwas, worauf man stolz sein kann. Unsere Mission ist es, das Vermögen unserer Kunden zu schützen und zu mehren – doch nicht um jeden Preis. Nachhaltigkeit steht im Mittelpunkt unseres Handelns und wir behandeln das Vermögen unserer Kunden so, als wäre es unser eigenes. Aufbauend auf unserer „Rethink Everything“-Philosophie setzen wir auf Expertise und Innovationskraft, um die Vermögenswerte unserer Kunden langfristig zu schützen. Unsere Mitarbeitenden bilden die Grundlage unseres Erfolgs. Wir beschäftigen Mitarbeitende in verschiedenen Lebensphasen, vom Hochschulabsolventen bis hin zur bewährten Führungskraft. Ihnen allen sind indes einige wichtige Eigenschaften gemeinsam: Sie hinterfragen ständig den Status quo, sind voller Ideen und haben die Fähigkeit, neue Perspektiven aufzuzeigen.


JUNIOR PROJECT MANAGER


Within the Private Clients unit the COO Office Business Engagement Team supports business objectives and client expectations by creating or enhancing the products, services and processes within the Bank end-to-end. Rethinking and enhancing the Lombard Odier Client and Front Office experience.


 


The successful candidate will have a good understanding of the Private Bank Operating model and of the inner workings of the various stages of the client lifecycle. They will be expected to work collaboratively with all of the Bank’s departments to understand and improve end-to-end processes to help build the Bank of tomorrow.


KEY RESPONSIBILITIES:



  • Support the Front Office Experience team in the definition and implementation of end-to-end processes,

  • Collect and analyze feedback from the Front Office to formulate clear requirements,

  • Autonomously own and manage project streams,

  • Follow-up with internal stakeholders to ensure the timely completion of deliverables,

  • Support the Front Office Experience team in the definition and implementation of end-to-end processes,

  • Collect and analyze feedback from the Front Office to formulate clear requirements,

  • Autonomously own and manage project streams,

  • Follow-up with internal stakeholders to ensure the timely completion of deliverables.


DESIRED PROFILE:



  • 2-4 years relevant project management experience, e.g. as a current or former management consultant / analyst, with experience in financial services,

  • Excellent communication skills with the ability to decipher complex information and propose solutions,

  • Able to prioritize in a fast moving, high pressure, constantly changing environment,

  • Strong consulting mindset with experience presenting to senior stakeholders,

  • Good team player with a strong willingness to participate and help others,

  • Advanced or proficient level of Microsoft Office skills, PowerPoint, Excel is a must,

  • Fluent in English and French; excellent communication (written and verbal),

  • Detail oriented; demonstrates initiative, thoroughness and strong ownership of work.


Wenn diese Beschreibung auf Sie zutrifft, zögern Sie nicht – senden Sie uns Ihre Bewerbung. Wir freuen uns darauf, Sie kennenzulernen.

Details