Job Detail

VIE Project Management Officer H/F

Inseriert am: 04.03.2020

Informations générales


Entité

Notre entreprise a une seule vocation : être le partenaire des Banquiers Privés et Gérants de Fortune de demain pour les aider à s'adapter et à se développer dans un monde en rapide évolution. Pour cela, nous leur apportons une solution technologique complète et intégrée, des services opérationnels et du consulting aux meilleurs standards, grâce à notre démarche qualité. Tout cela, dans les 11 pays de présence de notre Communauté d'utilisateurs, par un dispositif unique construit autour d'une plateforme mutualisée: S2i.





Composée de femmes et d'hommes de 24 nationalités, parlant plus de 22 langues ; notre équipe multiculturelle unique réunit en Suisse mais aussi à Singapour plus de 200 experts de l'informatique bancaire et 200 experts des opérations bancaires.





Entreprise solide, bénéficiant des atouts bancaires et financiers du groupe Crédit Agricole (actionnaire majoritaire à 80%) comme de la présence mondiale et des ressources mises à disposition par Capgemini dans le cadre de notre accord stratégique (actionnaire minoritaire à 20%), l'entreprise s'affirme comme le partenaire expert de la transformation digitale des Gérants de Fortune de demain avec une seule ambition : faire de S2i la plateforme technologique et d'opérations bancaires de prédilection des Gérants de Fortune dans ses marchés internationaux.   

Référence

2020-46800  

Date de parution

04/03/2020

Description du poste


Type de métier


Types de métiers Crédit Agricole S.A. - Systèmes d'information / Maîtrise d'Ouvrage


Type de contrat


VIE


Durée (en mois)


18


Poste avec management


Non


Missions


In term of project plan, the PMO supports the preparation of project plannings and run books in liaison with the Project Manager and Subject Matter Experts. Based on these plannings and run books, she/he then coordinate and tracks the status of the key project steps and deliverables with key project stakeholders. She/he compiles them and reports them to the project manager / programme director. She/he also play a key role in term of communication to project stakeholders during the test phases.


 


In term of organization, the PMO builds up a common set of practices, principles and templates for managing projects - and ensure that they are followed by performing regular assessments of projects.


 


Respoonsibilities:


Support the Project Manager in the preparation of project plannings and run books ;
Ensure that the project planning and run books are well structured to be tracked, and that the dependencies are well identified ;
Gather project data and produce information for management review ;
The PMO tracks the project status based on updates from project stakeholders ;
She/he standardises the way this information is compiled and reported to management. The normal way to present the information is using project dashboards which provide a clear way to keep track of the status of projects ;
Coordinate and track the project steps depending on the project phase ;


For example :
During the design phase, track the status of the design deliverables ;
During the build phase, track the status of IT developments ;
During the test phase, coordinate and track the test cases execution ;
During the migration dry run, coordinate and track the status of each step of the run book ;
During the dress rehearsal, coordinate and track the status of each step of the run book book ;


Gather the data required for cost tracking (consolidation of actuals, ETC, cost) ;
Support the project manager in the delivery of the weekly status report and steering committee presentations ;
Track the project risk and mitigating actions


Localisation du poste


Zone géographique


Europe, Suisse, Vaud, Lausanne


Ville

Chemin de Bérée 38 1010 Lausanne

Critères candidat


Niveau d'études minimum


Bachelor


Formation / Spécialisation


Bachelor or master


Niveau d'expérience minimum


0 - 2 ans


Expérience


Good knowledge of IT project management,


Compétences recherchées


Well organized, structured, capacity to set priorities ;
Good interpersonal skills and negotiation skills ;
Good communication skills, written and oral ;
Problem solving.


Outils informatiques


Usual desktop tools
• Knowledge of planning tools


Langues


French and English level B2

Details